diumenge, 23 d’agost del 2009

Why they call it Tallin when they mean our alcohol shop?

Tallin, capital d'Estonià. Ciutat medieval pels turistes d'arreu del món, celler pels finlandesos (i quelcom em diu que també pels suecs i els noruecs).

Quan arribes al port el primer que veus són botigues on venen alcohol, només alcohol, cerveses, sidres, whiskys, ginebra, vodka...De tot. Ara us podria posar una foto, però em vaig negar a fer-ne cap :D

A vegades em queixo que Barcelona és una ciutat que està pensada pels turistes...Bé, doncs això no és comparat amb Tallin. Han convertit la ciutat en un gran escenari que evoca a edats medievals. Tot de paradates on els botiguers disfressats com artesans de l'epoca t'ofereixen tot de productes. Aquí una de les atraccions que et pots trobar en mig del carrer:



Vaig aprofitar la visita per fer una visita a l'església ortodoxa...És, com us ho diria...Molt ortodoxa. Quan estava allí vaig veure un home que entrava amb un faix de bitllets considerables al que seria la rectoria (que em perdonin els ortodoxos que llegeixen aquest bloc per no conèixer la nomenclatura correcta). Vaig pensar...mira que bé, tenen muntat un negoci amb estupefaents (ara que em perdonin per la blasfèmia). Quan vaig sortir vaig veure el sacerdot en qüestió (ja us el podeu imaginar) beneint el cotxe de l'home que havia entrar amb el faix de bitllets. Un cotxe que, ja em perdonareu, però no valia la pena beneir (o si més no, potser hagués calgut beneir-lo feia 20 anys). És a dir que estaven dissimulant pel negoci que havien fet, ja m'enteneu, oi? Bé, la benedicció és curiosa. Es suca una mena de fuet en aigua beneïda i vinga a remullar-ho tot. Ja us podeu imaginar com va acabar el cotxe, el va remullar fins i tot el maleter (amb la pudor que fa després!) i per acabar va aprofitar que encara tenia una mica d'aigua per remullar el senyor dels bitllets. Per si voleu llegir la diferència entre l'església catòlica i l'ortodoxa podeu anar aquí.

Tallin seria una ciutat realment maca si perdés tot aquest tuf a escenari de pel·lícula de classe B. Vaig intentar recollir algunes imatges en les que no apareguessin aquest actors i que permetessin recollir una mica l'escènica de la ciutat... No sé si m'hi vaig sortir-me'n. Per a mostra un dels meus ja famosos collages!!!



Vaig tornar cap a Helsinki al vespre, en el vaixell vaig veure molta gent que se'n duia souvenirs... Carros de la compra carregats amb alcohol. Quan vam arribar a port, el vaixell començava a fer aquella olor a ranci que fan els cellers.

Si voleu veure totes les fotos que vaig fer, podeu donar un cop d'ull aquí.

Comença el compte en enrere per anar cap a Toronto.

3 comentaris:

  1. sou uns beodos, amb el fred que fa! i no vas trobar cap princesa? mecatxins!tot i així per les fotos sembla una citat entrenyable, no? a part del fet aquest de l'alcohol clar!

    ens veiem a BArcelona??

    et vigilo!

    ResponElimina
  2. suposo que portes un souvenir d'aquests per nosaltres, oi?

    ResponElimina
  3. Europe is living a celebration!! Que la Rosa de Españñññaaa va cantar a Tallín....no vas trobar les seves petjades??
    xDDD

    ResponElimina