dimecres, 23 de juny del 2010

TD Canada Trust - O Com obrir un compte al banc i no morir en l'intent.

Com ja sabeu alguns, durant la meva estada aquí a Canada rebo cada més un living allowance, una mena de paga destinada a pagar-me el lloguer i la teca... Fins aquí tot correcte...

El problema, sempre n'ha d'haver-hi algun, ve quan et donen la primera "paga" i es que no te la donen en efectiu com podria esperar-se... Ni tan sols et fan un ingrés... Et donen un xec!!! Un xec és un tros de paper que no serveix ni per fregar-se el cul després de cagar. Aleshores, comença la operació xec1. Aquesta operació és ben senzilla, consisteix en canviar el paper inútil que no serveix ni per emular el seu homòleg higiènic en dòlars d'aquells que serveixen per viatjar en transport públic, pagar un lloguer i menjar calent com a mínim un cop a la setmana.

L'any passat ja vaig provar-ho. Com que era un ingenu vaig decidir complicar la operació i li vaig afegir una condició... Havia d'aconseguir canviar el xec per diners sense obrir cap compte al banc. Així doncs, jo molt viu, vaig anar a una oficina de TD Canada Trust, que era el banc el qual expedia els xecs i els vaig dir: "Hello, I'd like to cash this check"... i aleshores ja es van complicar les coses, em van dir que per fer-ho havia d'obrir un compte... Total que me'n vaig anar amb la cua entre les cames... Però encara no em donava per vençut, havia de perdurar i assolir els meus objectius. Un altre dia vaig anar a una altra oficina i els vaig dir: "Hello, I'd kile to cash this check" -- "Do you have an account?" -- "No I don't, but I called to the main TD central in Toronto and they have told me that in case of cashing a TD check was unnecessary to have an account" -- "Let me check it"................30 minuts més tard i després d'haver parlat amb tothom la noia em va dir que era mentida això que m'havien dit per telèfon (cosa que jo vaig pensar...clar si m'ho he inventat jo a veure si colava).

Total, vaig rendir-me i vaig decidir rebaixar els meus objectius així doncs em vaig decidir a obrir un compte al banc. Com ja hi era, i ja havia perdut tota la tarda, vaig pensar que aquell era un moment tan bo com qualsevol altre i per tant li vaig dir a la caixera que me'l obris.... Ella molt contenta per haver-me derrotat i haver enfonsat les meves expectatives va procedir amb els tràmits per obrir-me el compte... El primer que va fer va ser demanar-me dos Identificadors. Li vaig mostrar el DNI i el Passaport.... Aleshores, ella, amb un somriure malèfic, maquiavèl·lic, em va dir, han de ser ID's canadencs.... Aleshores li vaig haver de tornar a explicar que jo no era canadenc per si encara no se'n havia adonat. Però ella, insistia que els IDs ajpaÑols no servien...I jo li vaig explicar que els passaports era documents d'identificació internacional...Després d'una llarga conversa sobre dret internacional, tractats comunitaris i relacions bilaterals....Me'n vaig anar sense poder obrir el compte....Frustrant.

Aquest any, jo ja venia conscienciat amb que m'havia de fer un compte en un banc i que de nou ho tornaria a tenir difícil...Però em vaig proposar un altre objectiu, no pagar ni un dolar de quota de manteniment ni d'altres mandangues. Després de dos dies de visita al banc, portant documents amunt i avall, mullant-me (es que avui plovia) i explicant veritats relatives...


He aconseguit obrir el compte i a més sense pagar ni un dolar! Tot i que això ha suposat haver d'explicar-li a la caixera diferents informacions imprescindibles:
  • La relació entre el Casillas i la Sara Carbonero.
  • On visc i quant em costa...Perquè el seu novio està pensant en mudar-se.
  • Tinc cotxe o no, i com vaig a la feina si no en tinc.
  • Joan a Catalunya és un nom de noi.
  • Catalunya és un país i tenim llengua pròpia i la nostra pròpia selecció tot i que no la deixen ser oficial.
  • Que faré el proper cap de setmana i amb quantes persones hi aniré i on m'allotjaré.
  • Que faré el long weekend (un pont de 4 dies que hi ha d'aquí una setmana i mitja).
  • Perquè parlo anglès si a EspaÑa es parla castellà.
  • Fer un simpòsium breu de què és més difícil: el castellà o l'anglès. Amb especial atenció al número de lletres del nostre alfabet.
  • EspaÑa està dins d'Europa. La UE, excepte UK, fa servir el euro.
  • La distancia de casa meva de Barcelona a la Universitat i com hi vaig.

I com ja us deia...és difícil obrir el compte i no morir en l'intent.

Lliçó: Si vas a un banc canadenc pren precaucions i redacta un epitafi per si un cas.



1Hi ha alguna altra operació en marxa, però ja us la explicaré en un altre moment.

2 comentaris:

  1. Tinc moltes preguntes. Si l'any passat no vas poder obrir el compte, com vas menjar? Quines identificacions canadenques vas ensenyar perquè sí que t'obrissin el compte aquest any? O només amb les respostes a les preguntes i camelar-te la caixera ja va valer? Què fas el week-end llarg que no ens vols explicar?

    ResponElimina
  2. I el més important: que hagis hagut de parlar amb aquesta noia no vol dir que sigui amiga teva, però és important que ens indiquis quan anireu a fer un cafè (perquè aquesta pregunta d'on vius i quant et costa, perquè el seu novio està pensant en mudar-se vols dir... en marxar de la casa conjugal, oi? bueno, així ho interpreto jo i és més divertit).

    Estic amb l'Eva amb el dubte sobre què feies l'any passat... vas posar en pràctica les teves tàctiques de rata per viure 3 mesos amb els 20$ que vas treure a l'aeroport per agafar un tassi?

    ResponElimina